موازین قضائی

هر چی سنگ پیش پای لنگ

امیرسالار داوودی

اگر قرار بر روا داری تبلیغات برای وکیل و وکالت است, لاجرم شکل و مایه آن توفیر نخواهد نمود.

خوف از این است که گر باب تبلیغات برای وکالت عدلیه مفتوح گردد, از فردای این فتح الفتوح شاهد انواع و اقسام شیوه های نوین تبلیغی باشیم که به ذهن هیچ تنابنده ای از طراحان تبلیغ خطور نکرده است.

و اما بیم بیشتر متعلق این است که همین مخالفین مقوله تبلیغات وکلای دادگستری به این تنوع و تلون تشبث می ورزند. وگرنه کارآموزان وکالت و وکلای جوان نهایتا از پس هزینه آگهی های روزنامه ها برآیند. چرا راه دور برویم? مگر نه اینکه آزموده را آزمودن خطاست. انتخابات دوسالانه هیات مدیره کانون وکلای مرکز را به یاد آوریم.

بعد از این گشایش احتمالا شهرداری ها و چه بسا قوه قضاییه (پس از اینکه سازمانی تحت عنوان سازمان تبلیغات قوه را تاسیس نمودند) در میانه راهروهای منتهی به محاکم بیلبورد هایی بزرگ جهت اجاره به وکلا تعبیه می نماید و وکلای متمکن و متمول (بخوانید همین دوستانی که بالانشین هستند و دست در جیب مخالفت دارند) با تصاویری منحصر به فرد و البته توام با ژست های آنچنانی بر تارک این بیلبورد ها خودنمایی خواهند کرد.

و یا در میانه سریال ها پر طرفدار سیمای ملی من بعد شاهد تبلیغاتی خواهیم بود که طی آن دوبلور های قوی دست با صداهای دورگه و وزین خود چنین می گویند: بشتابید! بشتابید! فلان ابن بهمان وکیل عدلیه با کوله باری از تجربه منتظر بر عهده گرفتن دعاوی شما خاص پسندان! (انتهای تبلیغ هم دوربین روی صورت وکیل بسته می شود و روی دندان نیش وکیل یک برق کامپیوتری زده می شود و صدای دینگ در پس زمینه شنفته خواهد شد)

و یا وانت بارهایی که در میانه شوارع و محلات به راه افتاده و دادزنی با بلندگویی در دست به بیان خصایل و ویژگی های وکیل دادگستری و یا مجموعه ای از آنها می پردازد.

مطمئنا از فردای رواداری تبلیغات, برخی از وکلا به سمت تلویزیون های فارسی زبان آن طرف آب روی می آورند و احتمالا پیش و پس و حتی در میانه سریال حریم سلطان شاهد تبلیغ وکلای چیره دست در حوزه خانواده و طلاق خواهیم بود.

چه اینکه نباید از ظرفیت لیگ برتر فوتبال هم غافل باشیم و تبلیغات دورتادور زمین و یا تبلیغات منقوش بر البسه بازیکنان فوتبال محمل مناسبی است از برای تبلیغ وکلای دادگستری.سوپر مارکتی ها را فراموش نکنیم یک وقت!

حتما با خرید اقلامی از سوپری ها, وقتی فروشنده اجناس ابتیاعی را برایمان در کیسه می گزارد, یک تراکت تبلیغی وکیل دادگستری را هم داخلش قرار خواهد داد.اتوبوس ها را بگو. ….!

چقدر تصاویر قدی وکلای دراز کش بر روی بدنه اتوبوس ها می تواند منظره ای اطمینان بخش از حضور همیشگی وکلای دادگستری به ثبت برساند.آری, تبلیغات که شاخ و دم ندارد.

فرقی هم ندارد که چگونه و با چه روش هایی مبالغه نماییم.

منبع : هفنه نامه نقش نو شماره101

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
بستن