سایت حقوقی راه مقصود

ثبت فایل ژنتیکی ۱۰ هزار مجرم سابقه دار

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: فایل ژنتیکی 10 هزار مجرم سابقه‌دار تا پایان امسال در بانک ژنتیک سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می‌شود.

دکتر احمد شجاعی در نشست شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب اظهارکرد: این سازمان در کشور ، 10 آزمایشگاه ژنتیک دارد که از این تعداد، 9 آزمایشگاه تجهیز و راه اندازی شده اند و در تلاش هستیم تا یک آزمایشگاه باقی مانده را هم تجهیز و راه اندازی کنیم. وی همچنین به نقش موثر قوه قضاییه در حل مشکلات مردم و وجود کمبودها اشاره کرد و ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی با مشکلات مالی ، وضع ساختمان‌های اداری وکمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کند که هرچند در برخی استان‌های کشور از لحاظ ساختمان های اداری تا حدودی این مشکل حل شده ولی ما به دنبال حل این مشکلات در سطح کلان هستیم. شجاعی به پیشرفت 60 درصدی ساختمان نیمه کاره پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و خاطرنشان کرد: این ساختمان تا پایان امسال تکمیل می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید. وی همچنین از جذب 50 پزشک در این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد2 پزشک در کهگیلویه و بویراحمد جذب می‌شوند که آزمون کتبی این پزشکان در فروردین امسال برگزار شده و هم اکنون در مرحله مصاحبه هستند. رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین به کمبود نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و افزود: علاوه بر جذب 50 پزشک قرار است تا پایان امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی 280 نفر دیگر نیز جذب شوند.
دکتر شجاعی همچنین به برنامه‌های این سازمان در زمینه علمی ، تخصصی و تحقیقاتی اشاره و اظهار کرد: با همکاری وزارت بهداشت طرح «داد پزشک» در کشور اجرایی شد و راه اندازی مرکز تحقیقات روانپزشکی نیز به تصویب رسید.

تشکیل مركز تحقيقات ژنتيك قانوني و روان‌پزشكي قانوني
رييس سازمان پزشكي قانوني كشور همچنین با تأكيد بر اهميت موضوعات روان‌پزشكي و ژنتيك در سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: ايجاد مركز تحقيقات ژنتيك قانوني و مركز تحقيقات روان‌پزشكي قانوني در شوراي گسترش دانشگاه‌ها به تصويب رسيده است كه اميدواريم مقدمات تشكيل آن هر چه زودتر فراهم شود. شجاعي در همايش مديران كل سازمان پزشکی قانونی در شهرستان ياسوج با تأكيد بر موفقيت‌هاي سازمان در خصوص توسعه تشكيلات ابراز اميدواري كرد: با تداوم همكاري دولت و صدور مجوز و تأمين اعتبارات لازم براي جذب پزشكان، شاهد رفع تدريجي مشكلات در حوزه نيروي انساني تخصصي سازمان باشيم. وي با اشاره به برگزاري جلسات مديران سازمان در ماه‌هاي ابتدايي هر سال اظهار کرد: اين جلسات به منظور بررسي عملكرد سازمان در سال گذشته و برنامه‌ريزي اولويت‌بندي اهداف براي سال پيش رو برگزار مي شود كه در اين جلسه نيز مهم‌ترين اولويت‌هاي سازمان در سال جاري تعيين خواهد شد. وی خاطرنشان كرد: در سال گذشته در زمينه‌هاي مختلف اقدامات خوبي در سازمان صورت گرفت و موفقيت‌هاي خوبي به دست آمد؛ از جمله پاسخگويي به 3 ميليون استعلام قضايي در سراسر كشور و رفع برخي مشكلات در حوزه نيروي انساني كه در سال گذشته محقق شد. رييس سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به اينكه در سال گذشته قدم‌هايي براي رفع مشكلات معيشت همكاران نیز برداشته شد، خاطرنشان کرد: با وجود مشكلات موجود در حوزه حقوق و مزاياي كاركنان، خدمات شايسته‌اي در سازمان انجام شده كه يك نمونه آن خدمات ارائه شده در پزشكي قانوني استان كهگيلويه و بويراحمد و عملكرد مناسب آن با وجود كمبود نيروي تخصصي و فني از جمله كمبود پزشك است.

1200 پزشک نياز سازمان پزشکي قانوني
قائم مقام پزشکی قانونی کشور هم با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور به 1200 پزشک نیاز دارد، در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست فصلی پزشکی قانونی تصریح کرد: این سازمان در سال 1372 تصویب و از آن زمان تاکنون هزار و930 پست سازمانی برای آن در نظر گرفته شد که هم اکنون به 7هزار و 330 پست رسیده است. عبدالرزاق برزگر افزود: 2 هزار پزشک برای تکمیل نرم سازمانی پزشکی قانونی نیاز است که تاکنون 800 پزشک جذب شدند و هزار و 200 پزشک دیگر نیاز است. وی گفت: با هماهنگی دولت ، مجوز 300 پزشک برای سراسر کشور در این سازمان گرفته شد که پارسال 50 نفر از این میزان استخدام شدند.

کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد
ريیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش از کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی این استان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌رضا مزارعی با اشاره به برخی مشکلات پزشكي قانوني استان اظهار کرد: در حال حاضر مرکز معاینات بویراحمد در ساختماني استیجاری به مردم ارائه خدمت مي‌كند و اميدواريم پروژه جدید این مرکز با پیشرفت 60 درصدی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. وی در ادامه به مرکز معاینات شهر دهدشت نیز اشاره و تصریح کرد: فضای فیزیکی این مرکز وضعیت مناسبی ندارد، این فضا یک ساختمان امانی و مستهلک است و برای پروژه جدید آن علی‌رغم مصوبه دولت و تأمین اعتبارات لازم اقدام عملياتي انجام نشده است. ريیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به لحاظ نیروی انسانی در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد کمبود داریم و این مساله مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است.
مزارعی همچنین به بررسی و رفع مشکلات پزشکی قانونی استان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم پزشکی قانونی را از سطح چهارم به سطح سوم ارتقا دهیم. وی تأمین نیاز‌های مادی و پرداخت حق و حقوق کارکنان پزشکی قانونی را از خواسته‌های به حق آن‌ها دانست و عنوان کرد: به دلیل کار سخت و حقوق و مزایای کم، با کمبود نیروی انسانی در این حوزه مواجه هستیم که امیدواریم توجه ویژه‌ای به آن شود.

منبع : روزنامه حمایت – کد خبر: 7119

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x