سایت حقوقی راه مقصود

حق الناس

روزی برای سرکشی و بازدید از زندان و زندانیان رفته بودم. همینطور که در جمع زندانیان نشسته بودم، و به حرف های آنان گوش می کردم، یکی از زندانیان گفت:من بایستی دیروز از زندان آزاد می شدم ولی هنوز آزاد نشده ام !
گفتم:دلیل و مدرکت چیست که این حرف را می زنی؟
گفت: من یک روز بازداشت قبلی داشته ام که محاسبه نشده است!
به دفتر زندان رفتم و سریعاً پرونده و سابقه او را خواستم و در آنجا بررسی کردم.مدرکی برای اثبات ادعای وی پیدا نکردم،از همانجا با دفتر اجرای احکام دادسرا تماس گرفتم و گفتم پرونده فلان زندانی را بررسی کنید و ببینید آیا یک روز بازداشتی قبلی وی ثبت شده یا خیر؟ بعد از بررسی مشخص شد که حق با زندانی است.
به رئیس زندان دستور دادم همین الان با او تسویه حساب و آزادش کنید،و نامه او را برایتان می فرستم.همانجا به زندانی هم تاکید کردم بعد از آزاد شدن به دفتر من در دادسرا بیاید . روز بعد زندانی آمد و گفت همان دیروز آزاد شدم ولی بخاطر کارهای شخصی دیروز نتوانستم به دیدنت بیایم.
گفتم : شما یک روز بیشتر از مدت بازداشت خود در زندان مانده اید و این بخاطر قصور من می باشد! این حق الناس و بر گردنم است! آیا عذر خواهی مرا می پذیری؟ بنده خدا که انتظار شنیدن چنین حرفی را نداشت گفت:من حقی بر گردن شما ندارم و گذشت می کنم و امروز هم آمده بودم تا از اینکه دیروز به حرف هایم توجه کردی و دستور آزادیم را دادی تشکر کنم!

منبع : تریبون قضات

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x