سایت حقوقی راه مقصود

دیوان عدالت اداری- روش‌ های ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری

ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری از شش روش امکان‌پذیر است که بعضی از آنها به صورت غیرحضوری و برخی دیگر نیازمند حضور فیزیکی اشخاص است.

 به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در بخشی از ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آمده است؛ «دادخواست و ضمائم آن باید به وسیله پست سفارشی یا پست الکترونیکی دیوان یا ثبت در پایگاه الکترونیکی، به دبیرخانه دیوان ارسال و یا به دبیرخانه دیوان یا دفاتر اداری آن مستقر در مراکز استانها تسلیم گردد».

دفاتر استانی دیوان عدالت اداری

یکی از روش ها برای تقدیم دادخواست دفاتر دیوان عدالت اداری در دادگستری تمامی مراکز استانها در سراسر کشور است که بیش از ۹ سال از افتتاح آنها در سراسر کشور می گذرد، امکانی است که مسیر مسافرت به تهران را کوتاه کرده و با ارائه خدمات مربوط به ارشاد مراجعین تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری را از نظر کیفیت ارائه نیز مورد بررسی قرار می دهد.

دبیرخانه مرکزی دیوان عدالت اداری

قدیمی ترین مسیر دبیرخانه مرکزی دیوان عدالت اداری که با سازوکاری نوین در راستای کاهش اطاله دادرسی نه تنها دادخواست ها تقدیمی را دریافت می کند بلکه اقدامات مربوط به بررسی دادخواست های وارده التکرونیک را نیز انجام می دهد.

ارسال دادخواست از طریق پست

مسیر قدیمی دیگر از طریق ادارات پست سراسر کشور است که هر چند در برخی موارد بدلیل بررسی نشدن دادخواست و ضمائم از طرف افراد متخصص باعث بروز مشکلات برای تقدیم کننده دادخواست می شود و همچنین فرآیند دادرسی در اینگونه پرونده ها به صورت سنتی طی می شود ولی از این مسیر نیز همچنان امکان ارسال داد خواست را به دیوان عدالت اداری فراهم است.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

روش دیگر، مسیر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وابسته به مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه است که این مسیر هر چند نیاز مند حضور فیزیکی فرد تقدیم کننده دادخواست است اما این امکان در سراسر کشور وجود دارد و نیاز به هیچ مسافرت بین شهری ندارد.

منبع: اختبار

مدیر سایت

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x