سایت حقوقی راه مقصود

کمین باجگیرها در صحنه تصادفات ساختگی

یک مرد از 3 سناریوی مشابه پرده برداشت…

گروه شوک: تصادفات ساختگی در بزرگراه‌ها شگردی برای باجگیری‌های باندی است.در این اقدامات که به صورت سریالی رخ می‌دهد راننده که در صحنه تصادف وحشت‌زده است هدف نیت تبهکاران قرار می‌گیرد.
یک مرد 60 ساله در مدت زمان کمی سه بار در مسیر خانه به اداره‌اش هدف این شگرد قرار گرفته است.اصغر قربانی مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد مسکن که از تکرار این زورگیری‌ها نگران است، هر سه بار با پلیس تماس گرفته است.
وی به شوک گفت: ظهر 26 اردیبهشت ماه بود که با خودرویم در اتوبان ستاری در حال حرکت بودم. روی پل اکباتان ناگهان جوانی عابر به آینه سمت راست خودرویم کوبید و در حالی که دستش را گرفته بود وانمود می‌‌کرد مجروح شده است.قربانی افزود: وقتی متوجه افتادن این جوان شدم بلافاصله از خودرو پیاده شدم و او را که ناله می‌کرد برای رساندن به بیمارستان سوار کردم. چون نگرانش بودم مدام حالش را می‌پرسیدم و او ناله می‌کرد. وقتی خواستم او را به بیمارستان برسانم، گفت که باید به برادرش زنگ بزند. پس از برقراری تماس متوجه شدم او خیلی عادی با برادرش حرف می‌زند و خبری از آه و ناله نیست.این مدیر ارشد بنیاد مسکن ادامه داد: به موضوع ظنین شدم و با یک تماس تلفنی سعی کردم رفتاری داشته باشم که اگر فریبی در کار است او کوتاه بیاید و عجیب اینکه پسرجوان با شنیدن مکالمه‌ام اصرار کرد پیاده‌اش کنم اما من می‌خواستم نزد پلیس یا به بیمارستان برویم اما او برای پیاده شدن پافشاری کرد .
این مدیر ارشد با عنوان اینکه دو بار دیگر با چنین صحنه‌هایی روبه‌رو شده است، گفت: ساعت 6:45 صبح 18 مرداد بود که در اتوبان نیایش اتفاق مشابهی رخ داد.
باز در مسیر اداره بودم که ناگهان یک جوان با پوششی ورزشی خودش را به آینه‌ام کوبید یا با یک شیء آینه‌ام را انداخت. با وجود اینکه آینه شکسته شده بود به راه خود ادامه دادم. چند متری دور نشده بودم که سرنشینان خودرویی مرا تعقیب کردند و با داد و فریاد سعی کردند متوقف شوم. چون نزدیک اداره بودم با بی‌اعتنایی وارد ساختمان شدم. همان موقع با پلیس 110 تماس گرفتم و اپراتور گفت که همان لحظه تصادف باید با پلیس تماس می‌گرفتید. از این رو حراست اداره را در جریان قرار دادم تا اگر امکان دارد اقدامی کنند اما اثری از سرنشینان خودرویی که مرا تعقیب می‌کردند و دیدند داخل ساختمان اداره شده‌ام، نشد.
قربانی درخصوص سومین حادثه مشابه گفت: صبح دوشنبه 4 آبان این بار در ضلع جنوبی کردستان تقاطع شهید گمنام با چنین صحنه‌ای مواجه شدم.مدتی بود که شکل این زورگیری سینمایی ذهنم را مشغول کرده بود اما هرگز فکر نمی‌کردم برای سومین بار نیز هدف قرار بگیرم.آن روز با توجه به بودن سرعت‌گیر با سرعت 20 تا 30 کیلومتر حرکت می‌کردم که ناگهان جوانی بار دیگر به آینه‌ام خورد و خودش را به مصدومیت زد.چون سرعتم کم بود و مطمئن بودم اتفاقی نیفتاده است، از کنارش عبور کردم. ناگهان جوان دیگری که یک مرتبه پیدا شده بود با سر و صدا سعی کرد فضا را متشنج کند و حتی کاغذی برداشت تا نشان دهد شماره پلاکم را یادداشت می‌‌کند. سریع خودم را به بخش حراست سازمان رساندم و با هم بیرون رفتیم و به محل حادثه برگشتیم تا با دوربینم از صحنه و این افراد عکس بیندازم اما همه فرار کرده بودند و اثری از حادثه و آن جوان نبود.این مدیر ارشد گفت: آینه‌های برخی از خودروها محکم نیستند و این شیادان به همین خاطر آینه‌ها را هدف می‌گیرند که البته برای چند همکارم که مهندس هستند چنین اتفاقاتی رخ داده است و به نظرم این فضا باعث ناامنی و بی‌اعتمادی می‌شود که نگران‌کننده است. امیدوارم پلیس تدبیری برای این موضوع بیابد و آن را هر چه زودتر حل کند.

منبع : روزنامه ایران – کد خبر: 98281

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x