سایت حقوقی راه مقصود

مخوف ترین قاتلان جهان از دیربازتا به امروز

غلامرضا کیامهر

داستان غم انگیز قتل ها و قاتلان سریالی منحصر به کشور ما نیست که به عنوان یک پدیده ضدانسانی سلامت، آرامش و امنیت خاطر جوامع بشری را مورد تهدید قرار داده است. از دیدگاه روانشناسان قاتلان زنجیره ای بیماران روانی بدخیمی هستند که تنها با ریختن خون و گرفتن جان انسانهای دیگر احساس آرامش می کنند، از نظر متخصصان تعلیم و تربیت قاتلان سریالی قربانیان شرایط تربیتی خانواده های خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند هستند اما گروه دیگری افرادی را که مرتکب قتل عمد چه قتل یک انسان و چه قتل چند انسان می شوند را محصول هردو دیدگاه می شناسند و براین باورند که خطرات وجود قاتلان سریالی در یک کشور و یک جامعه از خطرات دشمنان خارجی برای آن جامعه خطرناکتر است.

کشورهایی که برای خود دشمن خارجی قائلند، همیشه برای مقابله با آن دشمن در حال آمادگی به سر می برند، اما حتی قوی ترین و هوشیارترین نیروی پلیس و نیروهای امنیتی یک کشور نمی توانند با قاطعیت امنیت جامعه و جان مردم را در برابر قاتلان سریالی که جامعه در آستین خود پرورانده است، تضمین کنند. به بیان امروزی قاتلان سریالی حکم بمب های انتحاری و یا بمبهای ساعتی را دارند که کسی از زمان فعال شدن چاشنی انفجاری آنها اطلاعی ندارد و انفجار آنها در هر لحظه از شبانه روز می توان جان انسانهایی را بگیرد.
وجود قاتلان سریالی در کشور ما مسبوق به سابقه است که یکی از مخوف ترین این قاتلان به نام اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل در بیش از هفتاد سال پیش برای چند سال با جنایات خود در ایران و عراق وحشت زیادی را در میان مردم دو کشور ایجاد کرد که سرانجام بعد از ارتکاب چند قتل به چنگ قانون افتاد و با سپرده شدن به چوبه اعدام به سزای اعمالش رسید. در چند دهه اخیر نیز شاهد جنایات وحشتناک چند قاتل زنجیره ای دیگر در کشور بودیم که یکی از معروفترین آنها به نام غلامرضا خوشخو به خاطر آن که شکار قربانیان جنایات خود را شب هنگام به دام می دانداخت به خفاش شب معروف شد. خفاش شب نیز بعد از ارتکاب چندین قتل سریالی که تمامی قربانیان را زنان تشکیل می دادند، شناسایی و دستگیر کردند و به مجازات اعدام محکوم شد . درسایر کشورهای جهان هم تعدادی از قاتلان سریالی به خاطر نوع و نحوه قتل هایی که مرتکب می شدند، شهرت بیشتری پیدا کردند. اما در میان همه آنها ده قاتل سریالی نام و مشخصات و شیوه جنایاتشان بیشتر طرف توجه رسانه های عمومی قرار گرفت که از این شماره صوراسرافیل در هرشماره شرح حال تعدادی از آنها را باهم مرور می کنیم. لازم به توضیح است که خوشبختانه با وجود سروصدا ی زیادی که جنایات و محاکمه قاتلان سریالی در هر مقطعی در کشور ما برپا کرد،نام قاتلان سریالی ما در فهرست ده قاتل بزرگ سریالی جهان مشاهده نمی شود که این در جای خود برای ما ایرانیان که رسانه های امروز جهان چهره خشنی از ما نزد افکار عمومی مردم جهان ترسیم کرده اند، باید موجب خوشحالی باشد. ده قاتل مخوف سریالی هم به خاطر شیوه قتل ها و هم از جهت کثرت قتل های سریالی که انجام داده اند، جزو مخوف ترین قاتلان سریالی جهان در چند قرن گذشته شناخته شده اند که اسامی و مشخصات آنها از این قرار است.

1-گیل دوری
(GiLLES DE RAIS)
گیل دوری قاتل سریالی فرانسوی در سال1404متولد شد.
اوقبل از شروع به ارتکاب قتل های سریالی با درجه سروانی در نیروی انتظامی تحت فرماندهی ژانداک قهرمان ملی فرانسویان خدمت می کرد هر چند که گفته شده ژاندارک کمترین اطلاعی از جنایات ارتکابی این افسر نداشته است. او قاتل ده ها و شاید صدها انسان بی گناه بود که اکثر آنها راکودکان و نوجوانان پسر تشکیل می دادند. این قاتل سریالی با ترفندهایی مختلف پسران نوجوان را که مانند دوران کودکی او موهای بلوند و چشمهای آبی روشن داشتند به سکونتگاه های خود می کشید، آنها را مورد تجاوز و شکنجه قرار می داد و سپس آنها را به طرز فجیعی به قتل می رساند.
او و همدستانش بعد از قتل قربانیان اجساد آنها را قطعه قطعه می کردند و آنها را می سوزاندند. بعضی گزارشهایی که در همان زمان منتشر شده تعداد قربانیان این قاتل سریالی اهل فرانسه بین 80 تا 200 نفر اعلام کرده است ولی عده ای نیز اعتقاد داشتند که تعداد قربانیان گیل دوری حتی به 600 نفر بالغ می شده است.بیشتر قربانیان او را کودکان شش ساله تا نوجوانان هجده ساله تشکیل می دادند. در جلسه محاکمه این قاتل سریالی خدمتکار او به نام هنریت (HENRIET) که همدست جنایات ارباب خود بوده، جزئیات جنایات ارباب خود را برای قضات دادگاه شرح داد و گفت همه قربانیان در حمام به قتل می رسیده اند و قاتل سریالی در خون قربانیان خود حمام می کرده است. او توضیح داد که اربابش از شنیدن صدای ناله و شیوه قربانیان خردسالش غرق لذت می شده است. اما بزرگترین لذت او حمام کردن در وان مملو از خون قربانیانش بوده است.

2- اندری چیکاتیلو
ANDERIE CHIKATILO
اندری چیکاتیلو قاتل سریالی اهل اوکراین در سال 1936 به دنیا آمد. او که به خاطر اعمال جنایتکارانه اش به قصاب رستف یکی از شهرهای اوکراین معروف شده بود، قتل فجیع 53 زن و کودک را در پرونده اتهامی خود داشت. او از سال 1978 تا سال 1990 که به دام پلیس افتاد بدون وقفه به قتل قربانیان بی گناه خود ادامه می داد. چیکاتیلو ابتدا در شهر رستوف شهری که در چند سال اخیر چند بار میان نیروهای ارتش اوکراین و شورشیان مورد حمایت روسیه دست به دست شده است سکونت داشت و سپس عازم شهر کوچک و کارگری شاختی (SHAKHTY) که مرکز معادن زغال سنگ اوکراین بود رفت و نخستین قتل سریالی خود را در آن شهر انجام داد.
نخستین قربانی قتل های سریالی او یک دختر 9 ساله بود که چیکاتیلو با فریب و نیرنگ او را به خانه ای که به صورت نیمه مخفی در آن زندگی می کرد برد و در حین تجاوز به دختر بچه با تیغه چاقو بدن او را مثله کرد ولی چون اثری از اولین جنایت خود باقی نگذاشت ماموران پلیس رد فرد دیگری به نام (ALEXANDR KRACHENKO) را که در نزدیکی جنازه مثله شده دختر بچه دستگیر کرده بودند تحویل دادگاه دادند و دادگاه نیز او را به جرم قتل به اعدام محکوم کرد.
ادامه سرگذشت این قاتل سریالی در شماره آینده

منبع : هفنه نامه نقش نو : شماره104

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x