سایت حقوقی راه مقصود

دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان

دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان موضوع ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این دستورالعمل از سوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است:

مدیران کل محترم راه و شهرسازی استان‌ها مدیرکل محترم مسکن و شهرسازی استان سمنان

پیرو نامه شماره ۰۲/۱۰۰/۹۴۲ مورخ ۱۸/ ۱/ ۱۳۹۴ به پیوست آخرین نسخه دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان، موضوع ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

وزیر راه و شهرسازی- عباس آخوندی

دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان موضوع ماده ۱۹ آئین نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان

در اجرای ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۹۳، دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان به منظور تبلیغ و درج آگهی در مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و سایر رسانه‌های گروهی و نصب در اماکن و غیره، به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

ماده۱- تعاریف

کلیه اصطلاحات تعریف شده در قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب ۲۹/ ۱۰/ ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان، مصوب ۲۰/ ۳/ ۱۳۹۳ هیات وزیران به همان معانی مشروح، و سایر اصطلاحات در معانی مشروح زیر در این دستورالعمل به کار می‌رود:

الف- آگهی پیش‌فروش: هرگونه تبلیغ و اطلاع‌رسانی به منظور جذب سرمایه‌گذار و انعقاد قرارداد پیش‌فروش برای یک یا چند پروژه ساختمانی معین، از طریق بروشور، تراکت نصب پلاکارد، توزیع کارت و امثال آن، صفحات جراید، صدا و سیما و کلیه محتواها و رسانه‌های دیجیتال موضوع آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، مصوب ۲۴/ ۵/ ۱۳۸۹ هیات وزیران.

ب- تعداد واحدها: تعداد واحدهای مندرج در پروانه احداث ساختمان، موضوع ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان

ج- حساب امانی: حساب امانی ویژه پیش‌فروش واحدهای ساختمانی، موضوع درخواست صدور مجوز انتشار آگهی، به موجب مقررات بانکی افتتاح می‌شود.

د- بانک عامل: بانک دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، که پیش‌فروشنده، حساب امانی ویژه پیش‌فروش خود را نزد آن افتتاح نموده است.

ماده۲- کلیات:

۱- وظیفه اجرای دستورالعمل به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استان می‌باشد.

۲- مهلت اعتبار مجوز صادره از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به مدت سه ماه از تاریخ صدور مجوز است. پس از اتمام مهلت مزبور، مجوز صادره از درجه اعتبار ساقط و متقاضی موظف است جهت دریافت مجدد آن، درخواست خود را تسلیم اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه نماید.

ماده۳- وظایف پیش‌فروشنده

پیش‌فروشنده اعم از مالک رسمی زمین، سرمایه‌گذار، مستأجر و یا نماینده قانونی وی موظف است مدارک زیر را به همراه فرم تکمیل شده درخواست صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش (فرم پیوست شماره ۱) به اداره کل راه و شهرسازی محل وقوع پروژه ارائه کند.

۱- تصویر برابر اصل تاییدیه مهندس ناظر ساختمان مبنی بر پایان عملیات پی ساختمان

۲- تصویر برابر اصل پروانه اشتغال به کار مهندس ناظر ساختمان

۳- تصویر برابر اصل شناسنامه و کارت ملی پیش‌فروشنده (در صورتی که شخص حقیقی باشد.)

۴- در صورت مراجعه وکیل پیش‌فروشنده، تصویر برابر اصل وکالتنامه رسمی و شناسنامه و کارت ملی وکیل

۵- تصویر برابر اصل آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در روزنامه رسمی (در صورتی که شخص حقوقی باشد ) به همراه مدارک احراز نمایندگی شخص حقوقی

۶- تصویر برابر اصل گواهی افتتاح حساب امانی در بانک عامل، ممهور به مهر شعبه

تبصره: در مجموعه‌های احداثی (موضوع تبصره ذیل ماده ۴ قانون پیش‌فروش ساختمان)، علاوه بر مدارک فوق‌الذکر، تصویر برابر اصل تاییدیه مرجع صادر‌کننده پروانه در خصوص انجام ۳۰% تعهدات پروانه از قبیل آماده‌سازی و انجام فضاهای عمومی و خدماتی نیز باید ارائه شود .

ماده ۴- وظایف اداره‌کل راه و شهرسازی

اداره‌کل راه و شهرسازی استان پس از دریافت کلیه مدارک مندرج در ماده ۳ از پیش‌فروشنده یا نماینده قانونی وی، ضمن ارائه رسید دریافت مدارک، موظف است طی حداکثر ۱۵ روز کاری، عدم مخالفت خود را در قالب فرم صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش (فرم پیوست شماره ۲)، به پیش‌فروشنده اعلام نماید.

مراحل رسیدگی به درخواست‌های صدور مجوز انتشارآگهی پیش‌فروش به ترتیب زیر است:

۱- ارائه مدارک توسط متقاضی به مدیریت مسکن و ساختمان

۲- بررسی مدارک و ارائه رسید دریافت مدارک به متقاضی در صورت تکمیل بودن مدارک و در غیر این صورت اعلام کامل نبودن مدارک به متقاضی

۳- صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش با امضاء مدیرکل راه و شهرسازی استان

تبصره۱- در صورت نقص مدارک، اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است موارد نقص پرونده را طی ۵ روز کاری از طریق نشانه اعلامی یا پیامک به پیش‌فروشنده اعلام نماید.

تبصره۲- در صورت عدم موافقت با صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش، اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است مراتب را با ذکر دلایل مخالفت، طی ۱۵ روز کاری به پیش‌فروشنده اعلام نماید.

وزیر راه و شهرسازی- عباس آخوندی

منبع : ایسنا

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x