سایت حقوقی راه مقصود

زندگی در آتش وسوسه های شیطان

(روابط نامشروع و تهیه فیلم های مستهجن)

دوستانش را دید كه چگونه یكدیگر را به زور‌آزمایی برای صحبت با یكی از دختران حاضر در تفرجگاه كه ظاهر و حجاب بسیار نامناسبی داشت، دعوت می‌كردند. احساس می‌كرد خیلی راحت می‌تواند به این دختر نزدیك شود. پوشش دختر جوان حاكی از تلاش او برای جلب توجه بود. دوستانش هنوز در حال تشویق یكدیگر برای آشنایی با دختر جوان بودند كه او، اولین سلامش را خرداد 84 به نخستین طعمه‌اش در مسیر مدرسه دختر جوان كرد….

سرانجام هوس‌های برانگیخته شده از تماشای فیلم‌های مستهجن ماهواره، این جوان را وادار كرد تا در بازسازی این فضاهای ذهنی آنها را به منزلی كشانده با برقراری ارتباط نامشروع، تصاویر هولناكی را بر اساس دسیسه‌های ذهنی‌اش تهیه كند… او حدوداً با 20 دختر ارتباط دوستی برقرار كرده و در ادامه این دوستی‌ها، موفق به اغفال سه دختر 18، 20 و 21 ساله شده است. به طوری كه بر اساس آنچه در دفترچه خاطرات وی آمده است او با ترفندی خاص در محل‌هایی از قبیل پارك، تورهای دوستانه در كوه و مراكز خرید، اعتماد طرف مقابل را جلب كرده و چند ماه بعد با طرح مسأله ازدواج و اظهار علاقه عاشقانه به دختران با ایجاد فرصت‌هایی كه از طریق خانه مجردی دوستانش به دست آورده بود، آنها را به بهانه راحت صحبت‌كردن به محل برده و زمانی كه صد درصد از به دام افتادن طعمه‌اش اطمینان می‌یافت از فیلمبرداری به عنوان ابزاری جهت سوء استفاده از دختران بهره‌برداری می‌كرد.

نامت چیست؟ سینا

چه مدتی است دستگیر شده‌ای؟ 2 ماه

به چه اتهامی؟ تولید فیلم‌های مستهجن و ایجاد روابط غیر اخلاقی با دختران

سینا با ابراز تأسف از انجام اقداماتش می‌گوید: در هنگام انجام تمام این اعمال هدف خاصی را دنبال نمی‌كردم صرفاً می‌خواستم غرایضم را پاسخ دهم و قصد اخاذی یا تكثیر سی دی تصاویر را داشتم.

وی افزود: تماشای فیلم‌های ماهواره تاثیر بسیار بدی بر من گذاشته بود به طوری كه تصاویر مستهجن این فیلم‌ها بیشتر اوقات مقابل چشمانم بود و به شدت از نظر روحی تحت فشار قرار داشتم این در حالی بود كه دخترانی كه با نیات من همراه می‌شدند كسانی بودند كه پس از دوستی با من در جلسات پارتی، عروسی، با همراهی‌ام در مقابل سایر دوستانشان خود‌نمایی می‌كردند و به نوعی در تمام مراحل ارتباط، آمادگی و تمایل در آنها نیز وجود داشت؛ چرا كه اغلب با پوشش‌های زننده و ارتباطات معمولی با پسران این تمایل را بروز داده بودند.

رفتار دختران منتخب من برای اعمال مجرمانه حاكی از وجود مشكلات جدی آنها بود.

سینا درباره شیوه‌های اغفال دختران به دام افتاده نیز گفت: در ابتدا در پارك‌ها و مراكز شلوغ این دختران را كه رفتارهای آنها حاكی از داشتن مشكلات خانوادگی، نیازهای شدید عاطفی و یا انزوای آنها در جمع دوستان و اجتماع بود شناسایی كرده و پس از آن در ابتدا با نگاه و سلام و احوالپرسی ارتباط برقرار كرده و با زیر نظر گرفتن رفتارهایشان باب دوستی را با آنها باز می‌كردم به طوری كه از ابتدا با طرح مساله ازدواج و خواستگاری نظرشان را به موضوع جلب می‌کردم و در مراحل بعدی از قرارهای پارك و سینما شروع كرده و پس از آن با ارتباط تلفنی و جلب توجه فرد و همراهی در مراكز خرید و تفریحی به همراه سایر دوستانش و اطمینان از این كه قصد ازدواج دارم، رضایتشان را برای سایر اعمالم برمی‌انگیختم.

پس از مدتی كه از ارتباطات نامشروعم می‌گذشت با طرح این كه قصد ازدواج با دختری را كه به سادگی به این ارتباطات جنسی تن می‌دهد ندارم، دختر اغفال شده را رها می‌كردم به طوری كه حتی دختری جوان با رو در رو كردن من با مادرش قصد وادار كردن من به ازدواج داشت اما در مواجهه با این مساله به راحتی با طرح این كه من هیچ رابطه‌ای با دختر شما نداشته‌ام و حالا هم قصد ازدواج ندارم او را رها كردم و او نیز نتوانست منكر ادعاهای من در مقابل اعضای خانواده‌اش شود. (اقتباس از روزنامه حمایت، سلسله گزارش‌هایی از زندان)

تحلیل داستان زندگی در آتش وسوسه‌های شیطان

سوال:

سینا در ارتباط با جنس مخالف چه هدفی را دنبال می كرد؟

پاسخ:

سینا می‌گوید:

در هنگام انجام تمام این اعمال هدف خاصی را دنبال نمی‌كردم، صرفاً می‌خواستم غرایزم را پاسخ دهم.

او به فكر غرائز خود است و به چیز دیگری فكر نمی كند. در اغلب مواردی که مردان تمایل خود را برای ارتباط با دختران ابراز می‌کنند، هدفشان ارضاء غرائز خودشان می‌باشد. لذا با رسیدن به هدف خود دیگر دلیلی برای ادامه ارتباط نمی‌بینند.

سوال:

فكر كنید

چه چیز سینا را به ارتباط و دوستی با اولین دختر تحریك نمود؟

پاسخ:

از زبان خودش بشنوید:

1 – تحریك دوستانش كه یكدیگر را به زور‌آزمایی برای صحبت با یكی از دختران حاضر در تفرجگاه دعوت می‌كرد.

2 – تماشای فیلم‌های مستهجن ماهواره و اینترنت و كلیپ‌های موبایل

3 – پوشش نامناسب دختران جوان كه حاكی از تلاش آنان برای جلب توجه بود.

به نظر شما آیا پوشش نامناسب دختران می‌تواند مردان را به انجام کار حرام و غیر قانونی تحریک کند؟

چه آن دختر و چه این پسر اغفال‌گر هر دو شخصیت ذاتی و هویت ملکوتی خود را زیر لجن‌زار خودخواهی‌ها و هوس‌های نفسانی خویش زنده به گور کرده‌اند. دختری که شخصیت خود را در نمایش جاذبه‌های زنانه خلاصه کرده و با خود‌آرایی و عشوه‌گری در جامعه شیطنت می‌کند، بدین‌وسیله نه تنها آتش به خرمن استعدادهای انسانی و گنج‌های نهفته در نهاد خود می‌زند بلکه استعدادهای معنوی افراد جامعه را نابود می‌سازد. در نتیجه خطرات بزرگی از جمله رفتارهای خشونت آمیز، فساد، نا‌امنی و آدم‌ربایی به ویژه ربودن دختران در جامعه افزایش می‌یابد و در چنین شرایطی آتش این خطرات دامن خود زنان آسیب‌زا را فرا ‌خواهد گرفت.

سوال:

به نظر شما بد حجابی و پوشش نامناسب دختران در مکان‌ها و معابر عمومی جرم محسوب می‌شود؟

پاسخ:

از نظر قانونگذار:

این نوع حجاب جرم است و برای آن در قانون مجازات تعیین شده است.

یكی از دلائل آن این كه:

باعث تحریك مردان می‌شود و زمینه ارتكاب جرم آنان را فراهم می‌كند.

جرمی كه قربانیان آن همان دختران بد حجاب هستند.

سوال:

دختران مورد هدف سینا چه خصوصیاتی دارند؟

ارتکاب جرم نیازمند وجود زمینه مناسب است. در این پرونده سینا دارای خصوصیاتی است که زمینه ارتکاب را برای او آسان می‌کند و دختران قربانی نیز دارای خصوصیاتی هستند که امکان دسترسی سینا به اهدافش را ممکن می‌سازند.

پاسخ:

سینا می‌گوید:

دخترانی كه رفتارهای آنها حاكی از مشكلات خانوادگی، نیازهای عاطفی و یا انزوای آنها از جمع دوستان و اجتماع بود، شناسایی می‌نمودم.

هشدار:

مشكلات خانوادگی، نیازهای عاطفی و… خود را با مربیان و مشاورین و افراد ذیصلاح در میان بگذارید. در غیر این صورت در دام صیادان گرفتار خواهید شد.

سوال:

سینا برای جلب اعتماد دختران و رسیدن به هدف شوم خود از چه روشی استفاده می‌كرد؟

پاسخ:

او می گوید:

با نگاه و سلام باب دوستی را با آن‌ها باز می‌كردم.

هشدار:

قال: امیر المومنین علی (ع): اللحظ رائد الفتن

نگاه حرام سرآغاز فتنه‌هاست.

ادامه پاسخ:

سپس با دختران در پارک‌ها و سینما‌ها قرار می‌گذاشتم.

(توجه: بعضی مکان‌ها زمینه مساعدی را برای مجرمین فراهم می‌کند تا آنها بتوانند به آسانی دام خود را پهن نمایند.)

دختران را در مراكز خرید و تفریح به همراه دوستانشان همراهی می‌نمودم.

(مجرمین در این مواقع اعتماد قربانی را جلب می‌کنند، اظهار عشق و علاقه، ابراز همدردی هنگام شناخت مشکلات روحی، خانوادگی و… قربانی، قول و وعده ازدواج، ایجاد وابستگی شدید عاطفی و… از راه‌های دیگر مجرمین جهت جلب اعتماد قربانیانشان است)

برای جلب نظرشان موضوع و مساله ازدواج و خواستگاری را طرح می‌كردم و با بیان این كه قصد ازدواج با آنها را دارم در آنان ایجاد اطمینان می‌نمودم.

بعد از جلب رضایت و اعتماد آنان به خود، سایر اعمال شوم خود را اجرا می‌كردم.

مردان با تحریک احساسات و عواطف زنانه با یک لبخند یا سخنان و نامه‌های محبت‌آمیز و دلپذیر یا دروغ و کلمات مبالغه‌آمیز به ضبط صدای دختر در سایه تماس‌های تلفنی، ارتباط دوستانه با حیله‌ی شناخت یکدیگر برای ازدواج، گرفتن عکس و فیلم، گردش‌ها و تفریح‌های ناسالم خود، اعمال منافی‌عفت با نیرنگ وعده‌ی ازدواج، عکس‌برداری یا فیلم‌برداری از صحنه‌های مزبور و… در نتیجه به تدریج و گام به گام دختران جوان را به اعمال منافی‌عفت و آلودگی می‌کشانند و در صورت ممانعت، آنان را تهدید به رسوایی و ریختن آبروی آن‌ها و پخش فیلم و عکس آن‌ها می‌کنند و به این ترتیب کام دل از آن‌ها گرفته و چه بسا به کام مرگ می‌فرستند.

سوال:

سینا با دخترانی كه به این عمل شوم تن داده بودند چگونه برخورد می‌نمود؟

پاسخ:

سینا گفت:

در برخورد اول:

بعد از اجرای عمل شوم خویش با طرح این كه قصد ازدواج با دختری را كه به سادگی به این ارتباطات جنسی تن می‌دهد ندارم، دختر اغفال شده را رها می‌كردم.

هشدار:

تن دادن به ارتباط با جنس مخالف، مهمترین دلیل عدم شایستگی دختران برای زندگی خانوادگی است.

حتی از دیدگاه مجرمینی مثل سینا.

انگیزه بیشتر دختران از خود‌نمایی این است که طالب کسی هستند تا از وجود پر رمز و رازشان با خبر شود و موقعیت عمیق عاطفی و روحیه فداکاری و صداقت آن‌ها را ستایش کند ولی پسرها این طور فکر نمی‌کنند و عشوه‌گری دختران را فقط به حساب این می‌گذارند که نظر جنسی دارد و همین مساله از ارج و احترام دختر کم می‌کند.

مردان جوان به دنبال چشمان پر از حیا می‌باشند و دختران در سنین نوجوانی واقعاً زودباور هستند.

در برخورد دوم:

اگر دختر جوان من را با مادر یا خانواده‌اش رو به رو می‌كرد كه آنان من را وادار به ازدواج نمایند با طرح این مسئله كه من هیچ رابطه‌ای با دختر شما نداشته‌ام و حالا هم قصد ازدواج ندارم او را رها می‌كردم.

هشدار:

بهترین راهکار مجرمین برای رهایی از بند دختران اغفال شده انکار است.

در برخورد سوم:

چون دختر نمی‌توانست واقعیت آنچه گذشته است را برای خانواده‌اش بگوید، نمی‌تواند منكر ادعاهای من در مقابل آن‌ها شود.

هشدار:

به علت مخفی بودن اینگونه ارتباطات اثبات موضوع انكار شده تقریباً غیر ممكن است.

(با مخفی بودن این ارتباطات هیچگونه شاهد و دلیل و مدرکی مبنی بر وجود و چگونگی آن موجود نیست. فلذا در موقع لزوم اظهارات قربانیان در حد یک ادعا باقی می‌ماند و قربانی نمی‌تواند ادعای خود را در دادگاه ثابت نماید.)

سوال:

به نظر شما رابطه سینا با دخترها جرم محسوب می‌شود؟

پاسخ:

رابطه دو جنس مخالف با یكدیگر در موارد ذیل جرم محسوب می‌شود و دارای مجازات است و در صورت اثبات، شخص مرتكب دارای سابقه كیفری خواهد شد.

– در صورتی كه رابطه دختر و پسر در حد لمس كردن باشد.

– در صورتی كه دختر و پسر با هم رابطه جنسی داشته باشند.

– در صورتی كه دختر و پسر در رابطه با هم مرتكب عملی شوند كه آن عمل مجازات نداشته باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند. (مثال: رفت و آمد در مکان های خلوت و یا نامه پراکنی و….)

هشدار:

رابطه دختر و پسر در هر سطحی كه باشد در صورتی كه به طور غیر شرعی و با قصد لذت صورت پذیرد عملی است حرام و دارای مجازات كیفری است.

سوال:

آیا قانون سینا را ملزم به ازدواج با دختر اغفال شده می‌نماید؟

پاسخ:

خیر

دادگاه قانوناً نمی‌تواند سینا را مجبور به ازدواج با او نماید.

قول و وعده ازدواج هیچ الزامی برای طرفین ایجاد نمی‌کند و اگر دختر آسیبی از رابطه قبل از ازدواج ببیند حتی در صورتی که بتواند اثبات کند تنها دیه (ارش البکاره) را می‌تواند از پسر مطالبه کند در غیر اینصورت هیچ…!

سوال:

آیا دادگاه فقط با ادعای دختر اغفال شده مبنی بر این كه سینا با وی ارتباط نامشروع داشته است او را مجازات می‌نماید؟

پاسخ:

خیر

آنچه در دادگاه مورد قبول قرار می‌گیرد فقط دلیل است و دلیل می‌تواند اقرار طرف، شاهد یا موارد دیگر حسب مورد باشد. صرف ادعا با انکار طرف هیچ حرفی را نمی‌تواند ثابت کند.

سوال:

این ارتباط چه عواقبی برای دختر اغفال شده دارد؟

پاسخ:

پیامدهای جسمانی و روانی روابط نامشروع دختران و پسران:

· احساس شرم، پوچی و بد ارزشی و تنفر از خود

· سرخوردگی، احساس گناه، تقصیر و عذاب وجدان

· ابتلاء به بیماری‌های روانی از جمله اختلال اضطراب جدایی و ترس، هراس و سردرگمی، اختلال شخصیت و پرخاشگری

– ابتلاء به بیماری‌های مختلف جسمانی از جمله عفونت‌های دستگاه تناسلی و ایدز

پیامد های اجتماعی روابط نامشروع دختران و پسران:

– بی‌آبرویی و كم شدن ارزش انسانی آن دختران، حتی از دیدگاه مجرمی مثل سینا كه آنان را شایسته ازدواج با خود نمی‌داند.

– سینا عملی را كه مرتكب شده انكار می‌كند و مسئولیت رفتار خود را نمی پذیرد و از قبول آن شانه خالی می‌كند.

– به علت مخفی بودن این ارتباطات دختران نمی‌توانند موضوع انكار شده را اثبات كنند.

– دادگاه قانوناً نمی‌تواند سینا را مجبور به ازدواج با دختر نماید.

– دادگاه قانوناً نمی‌تواند سینا را مجبور به اقرار نماید.

– در صورتی که برای هر یک از دختران موقعیت ازدواج مناسبی پیش آید، سینا با داشتن عكس و فیلم و نامه و… از این دختران می‌تواند هر آن وارد زندگی جدید آنان شود و با مطرح كردن اینكه فیلم‌ها را در اختیار همسر آنان قرار می‌دهد از این دختران به شكل‌های مختلف اخاذی كند؛ از جمله تقاضای روابط جنسی از آنان و خیانت به همسر شرعی خود.

– در صورت دستگیری دارای سوابق كیفری می‌شود.

– امكان اشتغال در مراكز دولتی و غیردولتی با داشتن سوء پیشینه كیفری غیر ممكن می‌گردد.

برگرفته از كتاب جوان و قانون (ویژه دختران)

معاونت برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری كل استان قم

برگرفته از : پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان قم

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x