سایت حقوقی راه مقصود

آخرین وضعیت آیین دادرسی کیفری جدید

اسفنانی آخرین وضعیت آیین دادرسی جدید را تشریح کرد.
احتمال اجرا نشدن قانون دادرسی از تیرماه/ درخواست اجرای اصل 85 برای تسریع در روند تصویب
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحیه قانون آیین دادرسی کیفری چنانچه درصحن علنی مجلس مطرح شود،اجرای آن ازابتدای تیرماه سالجاری امکان‍پذیرنخواهدبود،به همین خاطردرخواست اجرای اصل 85 شده تا با دریافت مجوز،پس ازطرح درکمیسیون به صورت مستقیم جهت تائید به شورای نگهبان ارسال شود.
محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی درگفت‌ وگوباخبرنگارحقوق وقضا خبرگزاری میزان درخصوص اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارزخاطرنشان کرد: این قانون درکمیسیون حقوقی وقضایی به تصویب رسیده است و به زودی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سئوال که این طرح چه زمانی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود، گفت: اصلاح این قانون در دستورکار این هفته مجلس قرار دارد و چنانچه در این مدت مورد بررسی قرار نگیرد، در هفته آینده به آن پرداخته خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت بررسی قانون آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: براساس مصوبه، این قانون از ابتدای تیرماه سال جاری باید اجرایی می‌شد اما اشکالاتی بر این قانون وارد بود که ضرورت تغییرات وجود داشت.
اسفنانی درادامه افزود: اصلاحیه این قانون چنانچه درصحن علنی مجلس مطرح شود،اجرای آن ازابتدای تیرماه سالجاری امکان‍پذیرنخواهد بود،به همین خاطردرخواست اجرای اصل 85 شده تا بادریافت مجوز،پس از طرح درکمیسیون به صورت مستقیم جهت تائید به شورای نگهبان ارسال شود.
سخنگوی کمیسیون حقوق-ی و قضایی مجلس شورای اسلامی درپایان بیان داشت: قانون آئین دادرسی کیفری نیازمند اصلاح بود و برهمین اساس 40 ماده این قانون مورد بازنگری قرارگرفت و به حتم تصویب نهائی این قانون مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری میزان

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x