سایت حقوقی راه مقصود

مفهوم منزل مستقل و مناسب برای تمکین زن

متن پرسش :
همسرم در زمان عقد قبول كرد كه در طبقه دوم خانه مادرم كه یك طبقه مستقل هست و مادرم در طبقه پایین باشد زندگی كند.با توجه به كهولت مادر و نیاز به مراقبت توسط اینجانب و عدم توان مالی و نیز شهادت شهود ایا باز هم مكلفم خانه جدا برای همسرم تهیه كنم؟

متن پاسخ :
با سلام . دوست من آنچه در تهیه منزل بر عهده مرد و تکلیف اوست اینست که منزلی مستقل و دارای امکانات زندگی و در خور شأن و وضعیت همسر خویش فراهم کند. اما تهیه منزل مستقل به این معنا نیست که از مادرتان دور یا جدا باشید بخصوص با وصفی که گفته اید این منزل در طبقه دوم قرار دارد و کاملاً مجزا و دارای امکانات کامل است .

بنابراین تعهد شما در این خصوص فراهم و انجام شده است و می توانید الزام او را به تمکین از دادگاه بخواهید که در صورت صدور رأی به تمکین و عدم تمکین از ناجیه همسرتان وی مستحق نفقه از آن به بعد نخواهد بود . البته به منظور اثبات این موضوع که شما منزل مستقل و مناسب حال همسرتان فراهم کرده اید لازم است قبلا با دادخواست تأمین دلیل نظر کارشناس دادگستری را در این خصوص جلب نمائید که با بازدید از منزل موصوف مراتب و اوصاف آنرا برای دادگاه توصیف و گزارش نماید. موفق باشید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You may also like these

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x